back to
EISENWALD

Haus der Stille

by MOSAIC

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      €2 EUR

     

1.
HAUS DER STILLE Ich sitze hier im Haus der Stille Alle Wände sind so Schwarz Und die Stille weht hinein ins Haus ...und hinaus Ich komm hier nicht mehr raus ...ja Und die Wände halten meinen Geist Ich bin nun Viele (Ich bin Legion) Überall Augen Doch scheinen sie vertraut Sie passen auf mich auf Wir tanzen allein im Haus... ja Wir wollen hier nicht mehr raus... ha Draußen ist Hell und Dunkel Die Menschen sind nur Grau Tote Gesichter überall Ich würde sie zerreißen Tote Gesichter überall Wir hängen sie an unser Haus Wir sitzen hier im Haus der Stille Die Wände sind nun Weiß So schließt sich der Kreis Im Haus der Stille Tote Gesichter überall Ich würde sie zerreißen Wir sind die Geister aus der Stille und keiner kann uns greifen Die Nacht war von den Bergen herabgekrochen und aus den Schluchten Kein Licht, Kein Laut den Waldtälern hinauf das Haus der Stille Kaum war irgendmehr ein Licht Kein Licht Kaum war irgendmehr ein Laut Kein Laut Nur tiefe Nacht Und ringsumher der Wald Und kein Licht und kein Laut Und ein verhangener Spiegel Tanzt! Tanzt! Tanzt! Kein Licht, Kein Laut Und ein verhangener Spiegel Tanzt! Tanzt! Tanzt! Kein Licht, Kein Laut Im Haus der Stille
2.
SHE-WATER When the oldest tombs enshrine And the rivers of flowing silver shine Merged together In the womb of our mother The two-horned one Underneath the mountain - of howling souls See the fires burn - dancing in the air Splitting - uniting Into the devil's mouth Hold your tongue and hold your horses Under the canvas of Hulda we ride She-king, of the king of kings Hold your horses... ...and command the spirits The deadlock of Chronos The wild hunt begins

about

"Haus der Stille" is a dystopian Post Punk hymn, in the vein of bands like EA80, Fliehende Stürme, and Joy Division.

Inspired by many ruins and lost places in South Thuringia.

credits

released April 23, 2021

VALKENSTIJN
Everything

Musical assistance by Danijel Zambo.
Additional Lyrics were written by Ulrike Serowy.
Recorded at the House of Inkantation, Gotha.
Mixed and Mastered at Heimat Musik Klangwerkstatt, Gotha.

She-Water remix done by Danijel Zambo at Walden Halls, Autumn XX.

license

all rights reserved

tags

about

MOSAIC Gotha, Germany

~~~~~~~~~~~~~~~
TRADITIONS.
LEGENDS.
MYSTICISM.
~~~~~~~~~~~~~~~

shows

contact / help

Contact MOSAIC

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Redeem code

Report this album or account

If you like MOSAIC, you may also like: